5 augusti 2017

Turist i egen stad

Alltid trevligt med besök så man får en anledning att titta på egna sevärdheter!

Fredriksdals museer och trädgårdar måste besökas, trots att det regnade omväxlande med solstrålar.

Det fanns de som hade koll på besökarna.





På Sofiero slott är det dahliornas tid. Så många former och färger!

Så enkelt att göra en vacker gång! Allt regnande har fått krassen till att trivas lite extra. Men undrar hur många mördarsniglar de döljer.

Som besökare måste man klättra upp i Kärnan, 35 m högt och har stått där sedan 1300-talet. En fin dag, som denna, var det en magnifik utsikt över Öresund och Danmark på andra sidan.

Helsingborg i ett nötskal, Zoegas kaffe och färjorna till Helsingör!

Just nu pågår en festival i stan. Regnskurarna tömde stan i eftermiddags.

Inte ens gratis kramar tycktes kunna locka.

4 kommentarer:

  1. Men så mysigt! Min plan var att besöka Helsingborgs stadsteater och Sofiero senast idag..... Michelangelos målningar ville jag sett på nära håll .Men nu är det för sent. Sofiero finns ju kvar förstås.

    SvaraRadera
  2. Har bara vara i Helsingborg två gånger, men jag minns att jag gillade staden skarpt. Kul att du fick leka turist i din egen stad och tog så många fina och varierade bilder. Bilden uppifrån Kärnan är enasstående - love it!

    SvaraRadera
  3. Sv. ja just det ! Fotoutställningen på Dunkers! Tack för att du påminde mig!

    SvaraRadera
  4. Vi borde alla, bevisligen, vara mer turister i våra egna omgivningar! :)

    SvaraRadera