29 oktober 2017

Ingolf?

Vet inte om det var stormen Ingolf som orsakade detta ljusfenomen norr om Själland. Där ska ju solen varken gå upp eller ner så jag vet inte vad detta sken berodde på. Tog bilden i morse. Annars tog nog Ingolf de mesta krafterna över Danmark. Lite extra blåsigt blev det och Öresund blev omrört.

 I dalen är det lugnt. En unge lyckades rörhönorna få fram. Kanske flera men jag såg bara den här.

Noterade också att dammen hade besök av en ung storskrake. Den har mellanlandat bara.

2 kommentarer:

  1. Vilket märkligt ljusfenomen. Nå't sådan har jag aldrig sett. Läste att stormen och ovädret även drabbade Tyskland med översvämningar och lamslagen trafik. Danmark klarade sig visst bättre än man befarade. Skönt!
    Bilden på storskraken är otroligt fin. Har aldrig sett en sådan heller. Bra med bloggare som kan fauna och flora:-)

    SvaraRadera
  2. Underliga saker hända... Här är allt ett jäkla blåsande, fast någon riktig storm var det väl aldrig tal om. Borde förkovra mig i sjöfåglarna. Svan, gräsand, sothöna och strandskata kan jag, plus någon mer.

    SvaraRadera